Asiantuntijaluennot alkavat

2.10.2024

Ensimmäinen aihe on Kisajännittäminen ja sen hallinta

Järjestämme luennon keskiviikkona 9.10. klo 17:30–19:00 Buugin neuvottelutilassa (2. kerros). Tilaisuus on avoin kaikille jäsenille sekä lasten vanhemmille ja tukihenkilöille. Etäosallistuminen on mahdollista Teamsin välityksellä (linkki JTS-yhteisön Whatsapp-ilmoituksissa).

Luennon aikana tutustutaan urheilupsykologisen osaamisen mahdollisuuksiin tuettaessa urheilijoiden ja valmentajien toimintaa ja hyvinvointia sekä perehdytään erityisesti kilpailujännitykseen ja sen helpottamisen keinoihin.

Luennoitsijana on urheilupsykologi Marja Kokkonen (PsT, LitM), joka toimii terveyden ja hyvinvoinnin psykologian dosenttina ja liikuntapedagogiikan lehtorina Jyväskylän yliopiston liikuntatieteellisessä tiedekunnassa. Hän on työskennellyt valmentajakouluttajana sekä huippu-urheilijoiden kanssa erityisesti yksilölajeissa (esim. kamppailulajit, voimistelu, taitoluistelu, frisbeegolf) yli 20 vuoden ajan. Marja oli Suomen urheiluliiton koordinoiva psykologi 2017–2022 ja Tokion olympiajoukkueen psykologi.

Luennon kalvot ja videotallenne jaetaan jäsenille JTS:n WhatsApp-yhteisössä.