Aikuisvalmennus

Aikuisvalmennus on tarkoitettu kaikille täysi-ikäisille tenniksen harrastajille, jotka ovat kiinnostuneet harjoittelemaan valmennetuilla ryhmätunneilla. Aikuisvalmennusryhmiä muodostetaan tasoille perus/aktiivi/harrastekilpa, siis aloittelijoista kilpapelaajiin (ks. alla). Valmentaja ohjaa ryhmän tason mukaisia harjoitteita, ja aikaa jätetään myös pelaamiselle. Tasoryhmittäin järjestettävät harjoitukset pidetään 1,5 tunnin mittaisina siten, että kahdella kentällä toimii maksimissaan kahdeksan hengen suuruinen ryhmä.

Hinnasto syyskaudelle 2024 (18 viikkoa):

• 460 €/kausi  (1,5 h/vko)
  • 874 €/kausi  (3,0 h/vko, 10 % alennus toisesta kerrasta)
  • Muille kuin JTS:n jäsenille hintaan lisätään 25,5 % (ALV)

Perustaso

Aloittelijoille, joilla ei aiempaa tai vain vähäinen pelikokemus (0–3 v.) tenniksestä. Pallottelu koko kentällä on hankalaa ja lyöntitekniikat ovat puutteellisia ja epävarmoja.

Ryhmissä opetellaan lyöntien perustekniikoita ja suurilla toistomäärillä haetaan varmuutta ja puhtautta lyönteihin. Harjoitukset pitävät sisällään enemmän perusharjoituksia kuin pelillisiä harjoituksia.

Aktiivitaso

Liikkujille, joilla on jo useamman vuoden lajikokemus (yli 3 v.). Pallottelu ja pelaaminen onnistuvat koko kentällä. Peruslyöntitekniikat ovat jo tuttuja, vaikkakin pelitempon kasvaessa tulee vielä paljon virheitä. Ryhmä sopii myös rutinoituneille harrastajille, jotka painottavat tennistä liikuntamuotona yli pisteistä pelaamisen. Hallisarjaa tai virallisia kilpailuja pelanneet ovat tasolla E.

Ryhmissä opetellaan kierteiden ja tempon tuottamista lyönteihin. Tekniikoita, liikkumista ja lyöntirytmiä kehitetään ja pelinomaiset harjoitteet tulevat mukaan. Perehdytään myös kaksin- ja nelinpelin perustaktiikkaan.

Harrastekilpataso

Peruslyöntisi ovat jo hioutuneet vuosien pelaamisesta. Osaat kierteet ja syöttösi on melko varma. Pystyt liikkumaan kentällä hakien koviakin lyöntejä. Pystyt toteuttamaan perus kaksin- ja nelinpelitaktiikkaa. Tavoitetasosi on D- tai C-luokka.

Ryhmissä kehitetään pelaajan henkilökohtaista tekniikkaa ja kartutetaan lyöntivalikoimaa. Lyöntiharjoitteet tapahtuvat paljon liikkeestä. Kehitetään kaksin- ja nelintaktiikkaa kilpailuihin osallistumista silmälläpitäen. Tehdään paljon pelinomaisia harjoituksia ja drillejä.

Sarjapelaaja

Edustat seuraa yleisessä sarjatenniksessä ja tasoltasi pärjäät B-luokassa. Valmennukseen osallistuminen käsittää kilpajunnujen sparrausta, joukkueen ohjattua treeniä ja pelin kehittämistä.  Harjoittelu rytmitetään pelaajien kilpailukalenterien mukaan.